Just a dream kap 5.

*tillbaka i tiden* "Jag fick för det mesta stryk från min far för att jag alltid sjöng när jag var liten, jag kunde väll inte göra något åt det, jag var bara en liten tjej som älskade att sjunga. Men det var inget han skulle kunna fatta. Alice och jag är inte riktiga syskon, min mor gifte sig med hennes far när vi var tre år gamla. Jag minns den dagen då vi för första gången hade sett varandra, jag hade en söt blommig fluffig blå klänning, medans hon hade ett linne och kjol i rosa. Hennes blickar från första dagen vi såg varandra till nu hade inte förändrats. Hon hatade mig lika mycket som på första dagen hon såg mig, jag minns då när jag gick fram till henne och gav min docka till henne och hon bara slängde den mot väggen och jag började gråta. Jag hade gett henne min favorit docka och hon hade kastat den mot väggen. Hennes far såg jätte snäll ut från början men förändrades med tiden. Han hatade mig för ingen anledning medans han älskade Alice så mycket. Jag minns då när Alice råkade ta sönder ett pris som han hade vunnit, och då sa hon att det var jag som hade tagit sönder den. Det var första gången då jag fick stryk från honom, jag hade gråtit hela dagen. Min mor försökte att stoppa honom men hon fick då stryk också. Med tiden började han att sluta slå mig, eftersom han var så upptagen med att dricka. När jag var 13 år gammal så gillade jag en kille så hemskt mycket. Och självklart så visste Alice om det, så hon var extra snäll mot mig och sa att hon skulle snacka med honom om det. Jag vart rätt så chockad, men det dröjde inte länge. En dag såg jag dem båda tillsammans då dem verkade vara tillsammans. Det värsta att se på var att dem kysstes rakt framför mig. Den dagen hade jag låst in mig i tjej toaletten hela dagen och grät.. Vad hade jag gjort för att förtjäna allt det här? Vad?... " Äntligen så var dagen över och jag var här med zayn på väg hem till honom. Vi båda var tysta då zayn bröt tystnaden. " So.. You look really different.. I mean, don't get me wrong, like- " jag bröt honom innan han hann avsluta sin mening. " No, I know what you mean, I don't know, me either. Like Amy and Ariana said that if I changed my style maybe.. maybe my self-confidence would be better. " " Oh I get it. Do you think it's better? " " Yeah I guess.. I don't know.. " Och så var vi framme som tur, ingen var hemma hos honom så vi gick in till hans rum. Jag tog upp gitarren och började fixa tonerna då han var inne och böt om. Vi hade nu tränat i 1 timma och han hade bara lärt sig ett fjärde del av låten jag lärde honom att spela. Det skulle nog vara bäst att ta ett paus. " I'll be right back, I'm just going to get something to eat and drink to us. " åh hur söt var han. Jag var så trött att jag la mig i sängen tills han kom. Jag hörde någon försöka öppna dörren så jag satte mig upp. Han kom in med två mackor och två juice. Vi började äta i tystnad då jag bröt tystnaden. " thank you so much! I didn't know that I was that hungry! " " haha you're welcome" och så tittade han djupt i mina ögon och plötsligt så började våran ansikten närma sig varandra, till slut så möttes vi i en kyss då jag snabbt puttade bort honom. " sorry but I have to go " sa jag och ställde mig upp. " Sorry did I something wrong? I thought that was what you wanted too. " sa Han och tog tag I mitt arm, han försökte göra ett till försök. " Please stop, I know you just want me cause I'm different, cause I'm more pretty right? That's why you're like that to me! You wouldn't if I wasn't like now. " skrek jag på honom och såg att han tittade besviken på mig. Jag tog mina saker och sprang ut. Jag gick och satte mig vid ett park och bara grät. Jag trodde att zayn var annorlunda, men det var han nog inte. Han vill ha mig bara för att jag ser ut så som jag gör, han skulle inte ens ha bett mig komma hem till honom om jag var förra Vilma..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livemydreamshere.blogg.se

Hej! Jag är en tjej som skriver One Direction noveller här i den här bloggen! Och jag är verkligen besatt utav pojkarna att det inte är sant! Men den här bloggen är lite annorlunda, eftersom karaktärerna i den här novellen är personer som läser den här bloggen. Alltså vill du vara med på novellen så är det bara att mejla till mig varför du vill och varför du älskar killarna, och klart tipsa min blogg till dina vänner! Men jag hoppas på att ni gillar min blogg och läser den! Tack! x Mejl : [email protected]

RSS 2.0