Just A Dream! Kap 1.

*År 1997*
(tillbaka i tiden)

" Fyra år och är redan rädd för världen. Borde jag inte ha tankar och drömmar om min framtid?
Men jag var ju bara en tjej vid fyra års åldern,
tjejer i mitt ålder får alltid höra "jag älskar dig älskling godnatt " när dem ska sova på natten.
Inte som mig,
ligger i sin säng och försöker sova med ljudet jag hör nerifrån. Jag vred på mig och kom på mina smärtor som min styvfar hade skapat. 
Det värsta är att ligga här medan ens mamma är i nedre våningen och gråter. Det är det värsta att höra
på.."

Jag vaknade med att mitt väckar klocka ringde, jag satte mig upp och såg att klockan var 08:00. Jag gick upp och suckade, idag var det ett helt ny dag. Idag var det första dagen i min nya skola, jag var nervös och rädd.
Tänk om jag inte får några nya vänner?
Tänk om det blir så som i min förra skola? Äch jag slutade tänka på det och tog ett dusch. Jag brukar inte sminka mig så jag knöt bara håret i en hästsvans. 
Jag tog på mig mina ljusblåa baggy jeans och ett enkelt vit t-shirt över. Jag klev ut ur mitt rum och gick ner för att göra en macka.
Jag satte mig vid matbordet och började äta. Medans jag åt så tänkte jag. Det värsta med min nya skola är nog mitt låtsas syster,
hon var den värsta jag visste. I min förra skola så försökte hon göra allt för att skämma ut mig, jag minns då jag duschade
i skolan efter idrotten och hon hon hade tagit mina kläder och gömt dem. Jag var i duschen i ca två timmar innan någon hämtade mina kläder tillbaka.
Jag hade ingen aning om vem det var, för att den som hade hämtat mina kläder hade bara knackat på duschdörren och sprungit iväg.
Jag vaknade ut ur mina tankar när jag hörde skolbussen tutta utanför. Jag tog min väska och skulle presic ut från dörren då min låtsas syster knuffade bort mig.
Helvetet hade redan börjat för mig...


Det här var nog de kortaste jag har skrivit men jag har saker att göra innan TCA! Och det kommer nog två kapitel imorgon! Jag ska försöka! Btw ska ni titta på tca idag ? =) 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livemydreamshere.blogg.se

Hej! Jag är en tjej som skriver One Direction noveller här i den här bloggen! Och jag är verkligen besatt utav pojkarna att det inte är sant! Men den här bloggen är lite annorlunda, eftersom karaktärerna i den här novellen är personer som läser den här bloggen. Alltså vill du vara med på novellen så är det bara att mejla till mig varför du vill och varför du älskar killarna, och klart tipsa min blogg till dina vänner! Men jag hoppas på att ni gillar min blogg och läser den! Tack! x Mejl : [email protected]

RSS 2.0