Just A Dream! Kap 4.

Senaste:

"Jag steg ut ur duschen och dem var redan klara. Amy hade på sig ett mörk beige skinnshorts och ett svart blus över. 
Hon hade genomskinliga svarta strumpbyxor under och släppt hår över. Ariana hade på sig ett short med ett svart t-shirt med usa flagga kyss över och ett vit kavaj över med några detaljer. Dem båda såg så vackra ut! Jag tittade på sängen och fick syn på det jag skulle ha på mig, 
jag hade nog aldrig tagit på mig något liknande. Det var ett kort svart fluffig kjol med en bälte och ett vit linne över. 
Jag gick och tog på mig kläderna och nu var det sminkets tur. Jag ville inte ha så överdrivet, så det fick bli lite mascara och löpstift. Nu var vi klara. 
Jag undrar vad Zayn ska tänka på när han ser mig...
"


Zayn -

I sat in the class with my mates while she walked into the classroom. She looked so different, but she looked beautiful though.
She looked at me and smiled, it was like the time was stopped. I didn't know what happened to me, I've never felt like that before.
All girls in the class was jealous about her and the boys was just chocked and tried to talk to her, I could see that through their faces.
The teacher walked into the class and was talking about the Romeo and Julia thing we're gonna do tomorrow. I couldn't concentrate on the lesson, all I could think about,
was she, and I didn't even know why.

Vilma - 

Jag gick in i klassen och det första jag såg var Zayn's ögon som kollade chockad på mig, jag tittade mig om i klassen innan jag satt på min klass och allas ögon var på mig.. Alice såg på mig med onda ögon, det ända jag ville göra just nu var att vända mig om och springa ut ur klassen. Jag var presic nära på att ta ett steg back och springa ut då Amy tog tag i mitt arm och drog mig med sig till våran plats. Ariana gick inte i samma grupp som oss så hon hade musik när vi hade drama. Läraren Michelle klev in i klassen och snackade om pjäsen vi skulle göra imorgon, men jag kunde inte lyssna, det ända jag tänkte var Zayn. Jag hade aldrig känt såhär förut.. 

 

På lunchen kom Zayn till mig och bjöd mig till Ryan's fest som är på fredag, alltså om två dagar. Jag var osäker om jag ville gå eller inte men Amy och Ariana tvingade mig så jag sa ja. Nu undrar jag vad jag ska ha på mig där, klänning eller vanliga kläder? 
" Vilma lyssnar du? " sa min musik lärare.
" Oj ja jag lyssnar "
" Det verkar som om du tänker på något som är viktigaren lektionen, skulle du vilja dela det med dina vänner? "
" Nej, jag lyssnar " skrek jag nästan. Fyfan va irriterande lärarna kunde bli ibland.
" Okej så vi försöker ordna skolavslutning festen redan nu, så att allt blir perfekt! Och jag undrar om vissa av er skulle vilja dansa eller sjunga? " Och så tittade hon plötslig på mig och på Zayn. Jag försökte undvika hennes blick och tittade ner då hon började snacka med mig.
" Vilma skulle du inte vilja sjunga? Du har ju ett fantastisk röst. " Och så vände allas blickar mot mig igen.. arför mig?
" haha Vilma har ett fantastisk röst? Varför har jag aldrig hört dig sjunga förr? " Skrek Alice retande.
" vilma kan du inte sjunga lite för oss nu så att alla får se vilken talang du har? Och så kan du bevisa din syster att du kan sjunga? "
* Nej det vill jag verkligen inte nej snälla nej * Tänkte jag för mig själv.
" Jag tror inte at- " 
" Jo du kan det! kom hit! " Jag hann inte ens avsluta min mening då hon drog upp mig. Åh gud hjälp mig. 
Zayn tittade på mig med ett nyfiken blick, det såg ut som om han verkligen var intresserad av att höra mig sjunga, inte så som de andra, dem vill bara att jag ska misslyckas så att dem har något att skratta åt. 
Jag gick upp och satte mig vid pianon och började spela. Jag tittade mig omkring lite osäker då jag såg att Zayn nickade mot mig, han ville att jag skulle sjunga. Med att ändra lite texterna började jag små sjunga. 

" Oh I was perfect for the circus, If he dare me, I do it, love makes you stupid, I give it up, but I guess it was not enough. Cause he never seems satisfied.
Ohh.. I know I'm not perfect, but at the end of the day.. Who is? 
He wants someone that's perfect, well okay.. But can you tell me who is? Ohhh Ohhh Ohh Ohh. "  


Jag orkade inte mer, det kändes som om alla skrattade åt mig så jag slutade sjunga. Alla klappade vilken fick mig att bli chockad. Jag tittade mig omkring och alla såg chockade ut, jag tittade på Zayn och han log. 
Vi hade slutat och jag tog mina grejer från skåpet då Zayn kom bredvid mig.

" I didn't know that your voice was so amazing. I think you'll be an amazing singer. " Jag rodnade.
" Well thank you. But I don't think that I'm that good, and I don't even think that I'll be a singer in the future.
" No, I'm serious. You can be if you work on it. I'll tell you a secret, but It's between us okay? Promise. " 
" I promise.. " Jag vart chockad, Zayn skulle berätta något som var mellan oss båda. Jag skulle kunna dölja den här hemligheten hela mitt liv. 
" I love to sing too! I want to be an singer in the future, and I will go to X factor next year maybe. I'm not sure If i'm that good. "
" Omg really? I would love to hear you sing. " 
" Okay, then come to my home tomorrow after school, and I can sing for you, if you really want. " Det hände, mitt hjärta stannade. Zayn bjöd mig hem till honom för att sjunga för mig! Det här var nog en av de bästa dagarna i mitt liv.
" Okay! see ya tomorrow then! Bye!" 
" Bye! " Och så blinkade han mot mig.. Åh den här killen försöker döda mig. 


När jag kom hem så sprang jag direkt upp till mitt rum, jag hade ingen lust för att se min styvfars ansikte. Han slog mig inte så som förut för att han hade blivit gammal och hade ingen ork, det ända han hade ork för var att dricka. Jag stängde dörren efter mig och slängde mig i sägen då mitt rumsdör öppnades med ett smäll. Det var Alice.
" Vad fan håller du på med? Du flörtar med Zayn ha? "
" Vad snackar du om ? " 
" Jag såg hur du snackade me Zayn utanför skåpet. Håll dig borta från honom, han gillar inte dig, det är mig han gillar. " hon skrek allt hon kunde. 
" Jag förstår fortfarande inte vad du snackar om. Vänta är du inte ihop med Tyler ? " 
" Det har du inget med att göra. " Nu ser man att hon var avundsjuk, skönt känns det faktisk.
" Då har du väll inget att göra med vad som händer mella ming och Zayn, right? Lämna mig nu! " Och så vände hon sig om och sprang ut från mitt rum med dörren smällande bakom sig, hon hade nog inget att säga. Jag la mig i sängen med ett leende på läpparna, ingenting kunde förstöra mitt dag idag, inte ens Alice. 

Jag la mig i sängen och skulle precis sova då jag fick ett sms, jag tog upp mit mobil och såg att det var från ett nummer som jag inte hade sparat på luren. 

- Hi are you awake? It's Zayn. I took your number from Ariana, she is my cousin's friend. :) x
Omg hade Zayn precis sms:at mig? 

- Uh Hi, yeah I'm awake. But I'm really shocked to be honest. :)

- haha why are you that? :) xx

- Because you texted me, like in school you didn't even talk to me. But I'm glad though! :D 

- Yeah I didn't know you that well. And I thought you were like your sister Alice. She is not a nice girl. But I saw that I was wrong. ;) x

- oh well. she is not my real sister though.  So that's maybe why I'm not like her. :) 

- Really? Oh I didn't know that, sorry. But Vas happenin? ;) x

- Haha It's okay. vas happenin? haha well nothing speacial, just texting you. Wau? :) 

Jag vaknade på morgonen då solen lös in i mitt rum, det första jag tänkte på var att jag skulle hem till Zayn idag. Jag måste se perfekt ut!


Fölåt om jag har gjort några misstag men jag är riktig trött och har ont i ryggen! Så här har ni ett kapitel och senare på kvällen så får ni nog ett till kapitel ! Kommentera om vad ni tycker! Och om jag borde ändra på något eller så! =)



Kommentarer
Olivia

Jättebra ;D

2012-07-26 @ 14:57:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livemydreamshere.blogg.se

Hej! Jag är en tjej som skriver One Direction noveller här i den här bloggen! Och jag är verkligen besatt utav pojkarna att det inte är sant! Men den här bloggen är lite annorlunda, eftersom karaktärerna i den här novellen är personer som läser den här bloggen. Alltså vill du vara med på novellen så är det bara att mejla till mig varför du vill och varför du älskar killarna, och klart tipsa min blogg till dina vänner! Men jag hoppas på att ni gillar min blogg och läser den! Tack! x Mejl : [email protected]

RSS 2.0