Just A Dream! Kap 3.


 Vilma först.               Vilma efter.                                     Ariana's outfit

   Amy's outfit

Och när jag var säker på att ingen hörde eller såg mig så började jag små sjunga..

" I was thinkin about you, thinkin about me, thinkin about us, what we gonna be. 
Open my eyes, It was only just a dream.. 
I travel back, down that road, will you come back?
No one knows, I realize it was only just a dream.." 

Tårar började rinna nerför mina kinder, plötsligt hörde jag någon klappa vid dörren. Jag tittade upp och såg min musik lärare stå där. 
" Det var fantastisk! Hur länge har du sjungit? " 
" Sen jag var fyra år gammal. " svarade jag.
" wow! Har du tagit lektioner för det? " Frågade hon med ett förvånande blick i ansiktet. 
" Nej det har jag inte.. " 
" Det här är ett riktigt talang det du har, vissa som har tagit lektion för sånt kan inte sjunga lika underbar som du gör! Du borde satsa på det! "
" Nä, jag vet faktiskt inte.. Men jag måste gå nu, annars kommer jag försent till matte lektionen." 
Jag började gå med stora steg från musik klassen. Medans jag gick så tänkte jag på det min lärare hade just sagt.. Borde jag satsa på det? 



2 Veck
or senare..


 Vi satt på musiklektionen och väntade på läraren. Medans vi vänta så snackade jag med Amy och Ariana. Dem här två tjejerna började bli mina bästa vänner,
jag är så glad för att jag har dem i mitt liv. Amy är en tjej som har långt lockigt brunt hår och blåa ögon, hon är en tjej som är lång och smal. Ariana är lite kortare med axellång blond hår med blå/gråa ögon, och hon var också smal men lite mulligaren Amy.
Och jag är en tjej som har blond/brunt hår med gröna ögon, jag var inte jätte lång eller jätte kort, jag var mitemellan, och hade ett lagom smal kropp.
Jag hade dåligt självförtroende, och trodde alltid att andra var bättren mig. Jag hörde många gånger att jag var vacker,
men det var bara från Amy och Ariana, resten hade alltid snackat om att jag var ful och töntig. 
" Hej alla! Idag ska ni få spela på gittar och piano. " Jag titta mig omkring och såg att vi bara var ca 10 pers i klassen. De flesta hade nog skolkat. 
" Så vilka vill spela på gittar? " Det var bara Jag, Amy, Chloe, Tyler och Zayn som räckte upp handen. Ariana ville hellre spela piano.
" Okej. Då tar ni fem gittar accorder, och följer efter mig." Vi alla gick upp och tog varsin papper och följde efter henne in i ett annat rum där det fanns bara gittarer. Vi skulle få träna här på accorderna, och efter så ska vi in i klassen och spela alla tillsammans.
Jag tog ett gittar och började träna på accorderna, det gick riktigt bra för mig. Jag kunde spela piano och gittar så det var inte så jätte svårt för mig, jag tittade mig omkring och såg att alla hade svårt med att hitta accorderna, så jag gick och hjälpte Amy. 
" Vilma skulle du kunna hjälpa mig också? " Jag kollade bakom mig och möttes med Zayn's blick, han såg ut som om han skämdes.
Jag kollade bredvid honom och möttes av två ansikten som skrattade. 
"Visst! " svarade jag och gick fram till honom. Jag tog mitt gittar och satte mig framför honom och började visa, det såg inte som att han riktig fatta så jag bästemde mig för att ställa mig bakom honom och hålla hands händer och visa.
Jag böjde mig fram och höll hans händer och började sakta spela, det var nog de bästa minnet i den här skolan. Jag fick hålla hans hand..
Efter några försökså såg det ut som att han kunde klara sig själv så jag gick och satte på min plats och började spela. 

 Efter skolan så gick jag med Amy och Ariana för och handla lite kläder, dem ville att jag skulle byta mitt still lite, jag vart bekväm med mitt nuvarande still. Dem trodde på att byta still gör ens självförtroende bättre, jag hade ändå inget och göra så jag gick med dem.
Vi gick in i första affären och dem valde några högmidjade shorts, skjortor,  tighta jeans, linnen och några blusar till mig. Jag gick in i omkläddningsrummet och prövade allt, och jag tyckte själv att dem var rätt så fina, så jag bestämde mig för att köpa dem.
Vi gick fram till kassan och betalade, vi hade ändå inget problem med pengar hemma så det var inte ett problem hur mycket dem kostade.
Efter det så tog dem mig till ett make-up affär där dem ville att jag skulle köpa smink.
Jag var emot smink så jag vägrade, men dem lyckades tvinga mig så det fick bli någon mascara, puder, eyeliner, rough och läppstift. När vi var klara gick vi hem till Amy för en filmkväll och vi skulle sova där idag och gå tillsammans till skolan imorgon.

" aj! " Jag vaknade med en kudde i ansiktet, jag satta mig upp och försökte kisa, det var ett soligt dag idag.
" Upp och hoppa, annars kommer  vi försent till skolan " Skrek Amy från badrummet. Jag kollade på klockan och det var 07:00. Skämtade hon med mig, det var två timmar tills vi börjar.
" Försent? Du måste väl skämta med oss! klockan är bara 07:00! "
" Jag vet Ariana, men om vi ska fixa den här lilla åsnan så måste vi redan upp nu! " Åsnan? jag borde nog vara den där åsnan. Jag gick upp och tvättade mitt ansikte då någon peta på mitt axel.
" Vad håller du på med? " 
" Eh.. Vad ser det ut som ? Jag försöker tvätta mitt ansikte. " 
" Nej gå in och ta ett dusch nu! " Och så blev jag knuffad in i duschen med några klädder i famnen. Fyfan vad dem överdrev. 
Jag steg ut ur duschen och dem var redan klara. Amy hade på sig ett mörk beige skinnshorts och ett svart blus över.
Hon hade genomskinliga svarta strumpbyxor under och släppt hår över. Ariana hade på sig ett short med ett svart t-shirt med usa flagga kyss över och ett vit kavaj över med några detaljer. Dem båda såg så vackra ut! Jag tittade på sängen och fick syn på det jag skulle ha på mig,
jag hade nog aldrig tagit på mig något liknande. Det var ett kort svart fluffig kjol med en bälte och ett vit linne över.
Jag gick och tog på mig kläderna och nu var det sminkets tur. Jag ville inte ha så överdrivet, så det fick bli lite mascara och löpstift. Nu var vi klara.
Jag undrar vad Zayn ska tänka på när han ser mig... 


Här har ni kapitel 3 wohoo! :D hoppas på att ni gillar den och lämnar några kommmentarer! 

 


Kommentarer
Olivia

Bra novell :)

Svar: aww tack! =))
livemydreamshere.blogg.se

2012-07-24 @ 15:47:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livemydreamshere.blogg.se

Hej! Jag är en tjej som skriver One Direction noveller här i den här bloggen! Och jag är verkligen besatt utav pojkarna att det inte är sant! Men den här bloggen är lite annorlunda, eftersom karaktärerna i den här novellen är personer som läser den här bloggen. Alltså vill du vara med på novellen så är det bara att mejla till mig varför du vill och varför du älskar killarna, och klart tipsa min blogg till dina vänner! Men jag hoppas på att ni gillar min blogg och läser den! Tack! x Mejl : [email protected]

RSS 2.0